Thursday, April 16, 2009

::tuhan::

tuhan...
saat aku mencntai seseorang teman,
ingatkan aku bahawa akan ada sebuah akhir,
sehingga aku tetap bersama yg tak pernah berakhir...



tuhan,
ketika aku merindukan seorg kekasih,
rindukanlah aku kepada yg merindukan cinta sejatimu,
agar kerinduanku terhadapmu semakin menjadi....


tuhan...
jika aku hendak mencintai seseorang temukanlah aku dgn org yg mencintai-Mu,
agar bertambah kuat cintaku pada-Mu....


tuhan...
ketika aku berharap aku cnta padamu,
biarlah ku katakan yang hatinya terpaut pada-Mu,
agar aku tak jatuh cnta dalam cnta yg bukan kerana-Mu...



sebagaimana org bijak berucap,
mencintai seseorang bukanlah apa2,
dicintai seseorang adalah sesuatu,
dicintai seseorang yang kau cintai sangatlah bererti,
tetapi di cintai oleh sang pencipta adalah segala-galanya........

0 pengkritik tak bertauliah: